Pages

Thursday 18 May 2017

Akibat Ambil Ringan Masalah Haid Tidak Teratur


Cerita ini mengenai seorang gadis yang berusia 25 tahun. Beliau mengalami masalah haid yang tidak teratur hampir setahun, tetapi beliau ambil ringan dengan masalah tersebut. Sekalipun tidak pernah terbit rasa risau dihati beliau.

Sehinggakan suatu hari, keluar darah daripada payudara beliau! Ya Allah, hanya Tuhan sahaja yang tahu apa perasaan beliau ketika itu. Satu ja benda yang terlintas di kepala beliau, iaitu KANSER!

Ya, kanser payudara. Benda yang paling ditakuti oleh semua wanita.

Beliau Google punca keluar darah daripada payudara. Antaranya adalah disebabkan oleh kanser. Allahuakbar!

Berhari-hari beliau fikir, apa puncanya sehinggakan boleh keluar darah daripada payudara beliau. Akhirnya beliau ambil keputusan untuk pergi berjumpa dengan doktor.

Diceritakan masalahnya itu kepada doktor. Soalan pertama yang diajukan oleh doktor selepas mendengar cerita beliau, bila kali terakhir kamu datang haid?

Terus beliau teringat, kali terakhir beliau datang haid adalah lebih kurang 6-8 bulan yang lepas. Dan beliau tidak pernah rasa risau walau sedikitpun bilamana beliau tidak datang haid untuk jangka masa yang begitu lama.

Doktor kata, badan beliau mungkin penuh dengan toksin. Darah kotor tersimpan terlalu lama di rahim. Sebab itulah payudara beliau boleh keluarkan darah kotor. Warna merah pekat, tapi darahnya cair.

Doktor bekalkan ubat untuk betulkan hormon kepada beliau. Hari pertama makan ubat, kepala beliau pusing sampaikan beliau tidak dapat melakukan apa-apa kerja kecuali berbaring sahaja.

Kalau dibiarkan lebih lama, kemungkinan besar untuk kena penyakit PCOS dan kanser adalah sangat tinggi!

Nak dijadikan cerita, beliau teringat pengalaman seorang sahabat yang juga ada masalah haid, selepas 3 hari sahaja mengamalkan jamu moden daripada Shaklee, Alhamdulillah, haid yang hilang hampir 6 bulan tiba-tiba munculkan diri. Boleh baca cerita tersebut disini.

Terus beliau juga ingin mencuba.
Selepas seminggu, haid masih belum datang. Selepas 2 minggu pun belum ada tanda-tanda haid akan datang. Tapi amazingly Alhamdulillah, darah yang keluar daripada payudara beliau apabila dipicit sudah tiada. Jadi beliau dengan yakin teruskan juga makan jamu moden tersebut.

Akhirnya, selepas sebulan mengamalkan 10biji jamu moden setiap hari tanpa gagal, perkara yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Beliau datang haid betul-betul selepas genap sebulan mengamalkan jamu moden Alfalfa Shaklee dan ditambah dengan set asas kesihatan.

MashaAllah, Tabarakallah. Semuanya dengan izin Allah. Berita paling gembira daripada Allah untuk beliau.

Beliau kongsikan antara kesan lain yang beliau dapat daripada mengamalkan set asas kesihatan dan jamu moden Shaklee adalah:

1. Haid Kembali Teratur
2. Rambut Kurang Gugur
3. Badan Tak Cepat Letih
4. Selera Makan Lebih Terkawal
5. Tiada Lagi Bau Badan

Ada satu kata-kata beliau yang keyra terpaksa setuju.

"Masa sihat ni, jagalah kesihatan sebaik mungkin. Melaburlah sedikit untuk kesihatan kita. Sebab bila dah mula dapat penyakit, lagi banyak pelaburan yang kita kena lakukan!"

Tak dapat nak dinafikan kan? Hanya mereka yang dah lalui sahaja yang tahu. Takkan kita nak tunggu ada penyakit baru nak ada kesedaran tentang pentingnya bekalkan nutrisi yang cukup pada badan.

Penyakit bahaya ni datang senyap-senyap tau. Tanpa bagi hint pun. Tiba-tiba ja kita boleh terlantar di hospital. Nak tunggu jadi macam tu ke baru nak ada kesedaran? Hehehe

InshaAllah, kita sama-sama ambil iktibar daripada kisah di atas ye.

Anda yang sedang baca ni mungkin ada masalah yang sama seperti gadis diatas. Nak cuba set asas kesihatan dan jamu moden Shaklee?

Boleh whatsapp keyra untuk order dan dapatkan cara makan yang betul dan berkesan!

Keyra,
012-5687714

Pengamal Tegar Jamu Moden Alfalfa Shaklee

No comments:

Post a Comment

Hai! Terima kasih sudi singgah sini. Selamat Berkenalan :)