Pages

Tuesday 30 May 2017

Perlu Atau Tidak Makeup Remover Jika Tidak Memakai Makeup?

Siapa kat sini suka makeup? Saya suka layan video tutorial makeup, terutamanya video live Make Up by Bellaz walaupun daku lukis kening pun selalu cunggit sebelah. Hahaha. Praktis lukis kening sampai habis dah eyebrow sebatang, duk cunggit situ la. Tak mengapa, practice makes perfect. Hehehe

Hari ni bukan nak cerita pasal makeup na, tapi nak cerita pasal makeup remover. Perlu ke mereka yang tidak bermakeup untuk guna makeup remover?


Bagi yang bermakeup, dah sah-sah mereka perlukan makeup remover untuk bersihkan makeup dimuka. Pengalaman saya sendiri, sometimes pakai foundation je pun, then cuci muka pakai pencuci muka rupa-rupanya masih belum betul-betul bersih. Sebabnya bila lap dengan wet tissue masih ada kesan foundation tu.


Jadi penting ke makeup remover walaupun tak pakai makeup?


Ya, PENTING. Sebab realitinya, kulit wajah kita yang tanpa makeup lebih terdedah kepada 'makeup semulajadi' iaitu kotoran daripada udara, air mahupun sentuhan. Oleh itu, selain mencuci muka menggunakan pencuci, makeup remover juga penting untuk digunakan.

Makeup remover membersihkan kotoran yang terperangkap di dalam pori wajah dengan lebih efektif. Pencuci muka hanya mencuci permukaan kulit kita. Sekiranya kotoran ini terus tersumbat di dalam pori wajah kita, percayalah jerawat akan timbul tanpa segan silu.


Bagaimana makeup remover berfungsi ke atas kulit wajah kita?

○ Membersihkan segala kotoran dan habuk yang melekat serta bahan kosmetik yang digunakan pada wajah.

○ Mengurangkan risiko ditumbuhi jerawat, blackhead, whitehead, dll akibat penyumbatan pori-pori kulit oleh kotoran tadi.

○ Menanggalkan sel kulit mati dan meransang penghasilan sel kulit yang baru.

○ Membantu kulit bernafas pada waktu malam.


Bilakah Masa yang sesuai untuk guna Makeup Remover?

Kebiasaannya makeup remover digunakan untuk bersihkan makeup sebelum mengambil wuduk untuk memastikan makeup kita betul-betul bersih supaya tiada yang menghalang air daripada terkena kulit.

Tapi bagi mereka yang tidak memakai makeup, bolehlah memakai makeup remover setiap malam sebelum tidur untuk menanggalkan segala kotoran yang tersumbat di dalam kulit kita.


Makeup Remover Shaklee (Nutriwhite Gentle Action Makeup Remover)


Saya sendiri jarang-jarang sekali mengenakan solekan penuh, paling tidak pun cuma memakai foundation, eyebrow, mascara & lipstick. Tetapi ia tidak menjamin kulit saya bebas daripada kotoran. Seharian saya lebih selesa hanya memakai pelempab muka bagi mengelakkan muka kelihatan terlalu kusam.

Memiliki kulit jenis berminyak pastinya mengundang kotoran melekat dan menyumbat pori wajah. Oleh itu, saya menggunakan Gentle Action Makeup Remover daripada Shaklee untuk memastikan kulit saya betul-betul bersih dan kurang berisiko masalah jerawat.


Kenapa saya memilih Makeup Remover daripada Shaklee?

○ Harga mampu milik dan tahan lama

○ Tekstur gel yang lembut dan tidak berminyak

○ Berkesan membersihkan pori

○ Boleh menghilangkan SEL KULIT MATI dan meransang penghasilan sel kulit yang baru

○ Menghilangkan whitehead dan blackhead dengan berkesan.


Testimoni Pengguna Gentle Action Makeup Remover Shaklee

Ramai pengguna makeup remover Shaklee ini berpuas hati dengan hasilnya. Jom kita tengok apa kata mereka.

1. Daki dan sel kulit mati yang tertanggal selepas menggunakan makeup remover Shaklee.


2. Whitehead hilang!


3. Muka jadi bersih dan licin, jerawat cepat mati, keluar daki dan kulit mati, tiada lagi masalah blackhead dan whitehead.

Teruja untuk memiliki dan mencuba sendiri makeup remover Shaklee? Dapatkan wajah yang bersih sehingga ke liang pori dengan Gentle Action Makeup Remover. 

Jadi tunggu apa lagi? Jom order sekarang. Klik nombor telefon saya dibawah untuk terus masuk ke apklikasi whatsapp saya!



Jangan lepaskan peluang untuk memiliki video tutorial cara menggunakan Makeup Remover Shaklee secara eklusif daripada saya.

No comments:

Post a Comment

Hai! Terima kasih sudi singgah sini. Selamat Berkenalan :)