Sunday 14 May 2017

Masih Relevankah Makan Jamu Di Zaman Moden Ini?

"Ek elehhh.. orang tua-tua je la yang makan jamu-jamu ni. Kami orang muda dah tak layan jamu. Zaman dah moden la, mana ada orang nak berjamu lagi."

Amboi.. ada yang kena kecam ni kalau tak baca sampai habis. Hehehe

Tapi betul ke zaman sekarang ni dah tak relevan untuk ambil jamu? Zaman dah moden, teknologi dah canggih, suplemen bersepah. Ada lagi ke orang yang nak berjamu bagai ni kan.

Haa jangan tak tahu ye, zaman moden ni kita boleh amalkan jamu moden. Ya, jamu moden yang diproses dengan teknologi yang canggih. Korang jangan tak tahu ye, sebenarnya banyak kebaikan amalkan jamu ni terutamanya kita sebagai seorang wanita.

Selalunya kalau nak dapatkan herba terbaik untuk buat jamu mesti kena masuk jauh ke dalam hutan sebab pokok-pokok yang jauh dari penempatan je yang masih tidak tercemar. Tapi jangan risau, Shaklee dah mudahkan kerja kita. Tak perlu nak masuk hutan semata-mata nak cari ramuan untuk buat jamu.

Yang korang tengok macam taugeh kat sebelah botol Alfalfa tu sebenarnya daun Alfalfa.

Pokok Alfalfa ni kalau korang nak tahu, digelar sebagai Raja Segala Tumbuhan kerana khasiatnya yang tertalu banyak untuk tubuh kita. Cuba bayangkan, akar tunjang pokok Alfalfa ni tumbuh sedalam 20 kaki ke dalam tanah yang membuatkan Alfalfa mampu menyerap pelbagai jenis zat dan mineral.

Untuk pengetahuan korang, Alfalfa ni merupakan produk signature Shaklee yang dihasilkan pada tahun 1950. Pehhh dah lebih 60 tahun rupanya usia Alfalfa ni, manalah tak power kan. Hehe




Kalau nak cerita khasiat Alfalfa ni, lebih 1001 khasiat yang boleh didapati daripada Alfalfa. Korang boleh baca kat atas tu ye antara khasiat Alfalfa Shaklee.

Berbalik kepada cerita kita pasal jamu, keyra takde la kata makan jamu yang home made tu kuno, in fact lagi bagus bila kita mampu buat sendiri guna herba atau bahan yang bagus kan.

Nanti next entri keyra kongsikan resepi jamu yang senang nak? Bahan yang kita boleh dapat kat pasar je.

Cuma zaman sekarang ni sesuai dengan peredaran zaman, kita lagi suka yang dah siap ditabletkan. Lagipun mana nak cari akar kayu atau pokok herba yang suci bersih belum tercemar zaman sekarang ni. Nak kena masuk hutan tebal baru ada kot.

Kalau korang nak cuba Alfalfa Shaklee tu, korang boleh contact keyra okay. InshaAllah keyra pengamal tegar Alfalfa untuk masalah period, resdung & keputihan. Pengamal yang dah berjaya pun! Alhamdulillah.



Sebotol Alfalfa tu ada 330 biji untuk botol small dan 700 biji untuk botol large.

Tekan je link kat bawah ni untuk order, terus masuk kat app whatsapp nombor keyra tau.

Klik Sini Untuk Beli Alfalfa


Salam Sayang,
Keyra - pengamal tegar Alfalfa Shaklee

No comments: