Friday 24 May 2019

Kurangkan Dahaga Ketika Berpuasa Dengan Performance Drink Shaklee

Assalamu’alaikum. Harapnya belum terlambat untuk Keyra ucapkan Selamat Berpuasa. Alhamdulillah dah masuk fasa kedua menghampiri fasa ketiga di bulan Ramadhan. Semoga kita semua berpeluang bertemu dengan malam Lailatul Qadar. Aaminn Ya Rabb.
 
Puasa bermaksud “menahan diri daripada makan, minum dan perkara-perkara yang membatalkan puasa bermula daripada terbit fajar sidik sehingga terbenam matahari berserta niat.”
 
Okay, seiring dengan makna puasa itu sendiri yakni menahan diri daripada makan & minum, maka normal jika kita berasa lapar & dahaga semasa berpuasa. Kerana itulah tujuan kita berpuasa.
 
Macamana korang menahan rasa lapar & dahaga terutamanya dengan cuaca panas di negara kita?
 
Korang perasan tak? Bila hampir tiba bulan Ramadhan je, mesti iklan minuman isotonik menguasai media massa ie TV dan sebagainya.
 
Semakin menghampiri Ramadhan, semakin rancak & banyak iklan minuman isotonik yang menarik ditayangkan. Korang tahu ke kenapa?
 
Ini kerana minuman isotonik yang mengandungi elektrolit & gula kompleks mampu mengawal rasa dahaga dan memberikan tenaga segera.
 
Sangat penting untuk kita memastikan badan kita sentiasa kekal hidrasi ketika berpuasa. Korang tahu tak macamana nak tahu badan korang terdehidrasi?
 
๐Ÿ”† sakit kepala
๐Ÿ”† letih/lemah
๐Ÿ”† sembelit
๐Ÿ”† mulut kering/cepat haus
๐Ÿ”† keinginan makanan manis
๐Ÿ”† tekanan darah rendah
๐Ÿ”† tumpuan lemah
 
Haa korang mesti pernah dengar kan, bila ada yang mengadu sakit kepala, pasti orang kata kurang minum air. Maksud sebenarnya dehidrasi la tu.
 
Jadi saya nak kongsikan satu produk Shaklee yang sangat berkesan untuk menangani masalah dehidrasi.
 
Performance®️ Drink Shaklee


Performance Drink (PD) adalah minuman elektrolit yang lengkap dengan campuran unik karbohidrat.
 
Fungsi elektrolit:
• Mengawal keseimbangan air dalam sel badan
• Penting dalam menghasilkan impuls elektrik yang perlu digunakan oleh saraf & otot badan.
 
Elektrolit yang utama dalam badan:
• Sodium
• Klorid
• Magnesium
• Kalsium
• Potasium
 
Kesemua kandungan elektrolit ini ada di dalam Performance Drink Shaklee.
 
Performance Drink Shaklee telah menjalani ujian makmal terhadap atlet dengan pencapaian cemerlang.
 
Performance Drink Shaklee dipercayai dapat:
 
Mengurangkan kehilangan cecair dalam badan bagi meningkatkan hidrasi.
• Memberikan spektrum elektrolit yang menyeluruh termasuk kalsium dan magnesium.
Memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina.
 
Campuran Elektrolit OPTI-LYTE™️ propreitari dengan campuran unik karbohidrat dalam Performance Drink dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum.
 

✔️ Tenaga Berkekalan
✔️ Enam Jenis Elektrolit
✔️ Tanpa Gula Tambahan
✔️ Tanpa Perasa Tambahan
✔️ Tanpa Pewarna dan Pengawet Tambahan

 

Tapi air Performance Drink Shaklee ni bukan setakat membantu tahan rasa dahaga je tau, tapi bagus juga untuk penghidap gout, penghidap gastrik, ahli sukan (atlit), pesakit yang menjalani pembedahan, tiada selera makan, paras gula rendah, insomnia dsb.
 
Next entri I’ll share dengan you guys impact minum Performance Drink ni pada golongan-golongan yang Keyra sebutkan tadi tu ye.
 
By the way, kalau korang nak tahu, angkasawan NASA pun minum air Performance Drink Shaklee ni tau. Untuk kekalkan hidrasi badan mereka.

 
Ye la, bila berada di angkasa lepas, tekanan dah tak sama, darah akan jadi sangat pekat. So mereka akan minum air Performance Drink Shaklee ni untuk kekalkan cecair dalam badan & mudahkan darah untuk kembali normal bila turun ke bumi.

Cumanya formula air Performance Drink untuk mereka diperkasakan lagi la, sesuai dengan keadaan semasa di angkasa lepas. Tapi bahan asas masih sama dengan Performance Drink yang kita minum.
 
Kita patut rasa bangga dapat minum air yang sama macam angkasawan minum. Hehehe
 
Jika korang rasa korang perlukan air Performance Drink ni untuk bantu korang berpuasa atau anak-anak korang kekal aktif semasa berpuasa, korang boleh contact Keyra yer.
 
Keyra,
012-5687714
Pengedar Sah Shaklee

No comments: