Tuesday 21 February 2012

di sebalik roomates

Assalamu'alaikum :)
sama laa ni, dah jarang aku meng'update' belog tercinta aku ni. tersangatlahh sibuk dan busy. ehh macam sama jaaa. ada aku kesah? belog aku kan, biaq pi laa kat cheq :D

nak cerita sikit perihal roomate aku. semester ni aku sangat seronok sebab aku dapat sebilik dengan kawan baik aku dan dgn kakak2 yang baik. mereka adalah ain,fina,kak qila dan kak yus.(skemanya ayat aku) dan bila dah sebilik ni, baru la aku tau perangai sebenaq masing2. hahah. aku tak sama kelas dengan ain,fina ataupun kak qila. ain dengan fina satu kelas, aku kelas lain dan kak qila kelas lain. kak yus semester atas, opkos la kelas lain jugak kan. hahaha. masing2 ada pe'el tersendiri. tapi aku nak cerita mengenai ain dengan fina ja dulu untuk kali ni.

asal aku balik kelas ka, bangun dari tidoq ka. aku tanya ja fina, ain mana? basuh baju.. besoknya soalan yg sama aku tanya, dan jawapan yg sama aku terima. "BASUH BAJU"... ouh my... ain tersangatlahh suka basuh baju, boleh katakan tiap2 hari basuh baju. dan statement dia yg paling aku rasa nak terkentut nak gelak golek2 bila kata "aku boring laa, nak pi basuh baju sat ahhh".. pehhhh, aku rasa terhina kat situ sebab aku basuh baju seminggu sekali ja kot. huhu. dan yg paling aku rsa kecewa, pencil case pun dia basuh jugak.. dan setiap kali lepas basuh baju dia mesti mandi.adoi laa! btw, ain orang kedah :)

berbeza pulak dgn fina. dia suka tidoq. pantang letak kepala atas bantal, mesti selamat. tapi yg aku respect, dia nak naikkan pointer semester ni and nampak la dia bersungguh2 study walaupun studynya lima minit tidoq ja yg lebih. hahahaha.dan lagi satu fina ni lalang. mula2 bila orang tanya nak makan dak malam ni, dia kata takmau. tapi satgi bila orang nak order dia pun kalut nak order jugak. fina fina..

aku buntu, aku taktau yg mana satu aku patut jadikan contoh. hahaha. (ayat jaga hati)


tapi kawan a.k.a my roomates, macam mana pun hampa aku tetap sayang hampa. hampa la tempat aku kongsi happy and sedih. hope sem depan kita dapat sebilik lagi. sayang hampa laahhh ! :)

nota lutut: dah terasa bahang nak ke BANGKOK :)

No comments: