Thursday 24 May 2012

bila doa dimakbulkan

Assalamu'alaikum :)
saja nak share something.. aku janji, entri ni tak panjang. Insha-Allah :D
dah baca tajuk entri ni? aku yakin dan pasti semua orang pernah lalui apa yang aku lalui, maksud aku doa dimakbulkan. apa yang hampa rasa? of course la gembira kan. happy macam nak lompat tinggi, cuma tak mampu ja nak lompat tinggi. hahahaa

aku pernah tanya kawan aku, boleh tak kalau kita nak share dengan orang apa yang Allah dah bagi kat kita. dia kata boleh asalkan bukan bertujuan untuk menunjuk-nunjuk.. Insha-Allah :)
 teringat aku satu doa aku yang Allah makbulkan. aku mintak kat Allah sebelum aku cuti semester aku nak dengaq dia azan sebab aku rasa dah lama gila tak dengaq suara dia azan. dan alhamdulillah, beberapa hari sebelum habis final dan masa tu aku kat surau aku dengaq dia azan. rasa macam nak menangis sebab Allah sentiasa ada dengan kita dan sentiasa dengaq luahan kita..

lepas habis azan, macam biasa la baca doa lepas azan dan mesti semua orang tau kan berdoa lepas azan tu salah satu waktu yang afdal untuk berdoa. lepas baca doa lepas azan, aku tambah sikit doa.. "Ya Allah, izinkan aku solat betul-betul sebaris di belakang dia".. dan Subhanallah, Allah memang sangat baik. Allah dengar doa aku.. tiba-tiba langsir kat depan aku kawan aku selak sebab imam tak pakai microfon, takut tak dengaq suara imam angkat takbir. aku terpandang depan dan Ya Allah saja yang tau apa aku rasa. dia sembahyang betul-betul sebaris dengan aku. maksud aku dia kat depan la, saf lelaki.. tapi dia betul-betul kat depan aku.. lepas tu langsir aku tarik sikit, supaya aku tak nampak dia, takut hilang khusyuk. hahahahaha

see, betapa hebatnya bila kita terus sabaq berdoa. setengah orang berdoa, tapi tak teliti betul-betul tertibnya berdoa. berdoa ni kena mintak sungguh-sungguh. jangan expect dengan sekali ja berdoa terus Allah nak bagi. kalau Allah terus bagi, Alhamdulillah. kalau Allah bagi lambat sikit, Alhamdulillah sebab Allah bagi jugak cuma lambat sikit sebab Allah nak bagi banyak pahala bersabaq untuk kita. dan kalau Allah tak bagi langsung bukan bermakna Allah tak sayang kita, tapi Allah ada yang lebih baik untuk kita, Insha-Allah :)

sapa dia? takdak sapa pun kenai.. biaqlahh rahsia sebab aku dengan dia memang takdak apa-apa pun..minat jarak jauh jaa.. hahahahaa.. sekian ! wassalamm

kenapa gambaq cokelat? sebab aku suka makan coklat!
motip? kaitan? suka hati aku laa, belog aku.. haha !

No comments: