Sunday 3 June 2012

cuti sekolah dan kenduri kawin

Assalamu'alaikum :')
dua benda yang memang tak dapat dipisahkan sejak dari zaman aku kecik-kecik dulu lagi. asalkan cuti sekolah ja, mesti bersusun kenduri kawin. biasa la tu, time cuti sekolah la orang nak ambik kesempatan buat kenduri kawin. apa sebab aku pun taktau. mungkin sebab ramai yang cuti kot. wallah hu'alam..

ni pun aku baru balik dari kenduri, pi satu family. dah lama gila kot aku tak pi kenduri, dekat setengah tahun jugak la. ni pun aku pi bukan sebab apa, takut kena tinggal rumah sorang-sorang. hua hua ! kenduri dalam kampung jugak. jumpak balik la kawan-kawan sekolah menengah dulu. senior-senior masa sekolah. yang dok kelek anak pun ada. dasyat kan aku? hahaha. nak kata aku jenis yang tak keluaq rumah sangat tak jugak. tapi lately ni la aku dah jarang keluaq rumah. aku banyak habis masa kat rumah ja. awesome kan!

ok nak cerita pasai senior masa aku sekolah menengah dulu sebenarnya. dua orang lelaki yang boleh dikategorikan HENSEM. hahaha! ok aku memang gatal! skip yang tu. nama depa aku tak berapa nak sure nama depa, luthfi dengan nazrin kot kalau tak silap. dulu dua-dua muka jambu ja. tadi aku tengok dengan rambut panjang, dengan misai jambangnya. adoi! tapi hensem tetap maintain! haha..

seriously, rindu gila dengan zaman sekolah menengah aku dulu. semua orang pun mesti macam tu kan? rindu nak ponteng kelas, masuk kelas lambat then kena marah. kebetulan satu geng aku jadi pengawas. memang jalankan tugas betui-betui la. hahaha! ok ambik kesempatan sebenarnya.. pagi-pagi kalau sapa-sapa antara kami yang datang lambat, pi parking motor then pura-pura jaga pintu pagar. hahaha. tak pun ronda block kot-kot ada students yang ponteng perhimpunan. masyuk kan jadi pengawas?!! then waktu rehat, mintak kat cikgu nak keluaq awai kononnya nak jaga barisan kat kantin. lepas rehat masuk kelas lambat pulak, kononnya nak check kawasan kantin kot-kot ada orang ponteng tak masuk kelas. tu la kelebihan jadi pengawas ni! best kan.. haha!
                  see, baju sama kan? semua pengawas :D


ok aku tau, dah lari tajuk. berbalik pada perihal kenduri kawin. semalam ja mak kata ada tujuh jemputan. gila banyak kan. satu rumah tu pulak dua pasangan. hari pulak ada dua jemputan, dua pasangan jugak satu jemputan tu. time aku sefamily sampai, pengantin pun sampai. terus pi tempat makan. lapaq la tu! haha. makan bersuap, sweet la too.. haha! kalau jeles mengaku ja la Kira wey! ok, aku jeles.. haha
seronok ka kawin? entah, banyak komitmen.. tapi aku tak kata tak best.. haha! eh, dah la. belajaq pun tak habis lagi.

No comments: