Saturday 2 June 2012

nikmat sihat

Assalamu'alaikum..
aku dah deactive fb. awesome kan! haha. tak dapat terima kenyataan, and daripada dok terasa hati, lebih baik aku tak payah ambik tau apa-apa dah. and aku pun taktau kenapa kali ni aku deactive aku tak terasa langsung nak on facebook balik, selalu kalau deactive tangan ni gatai ja nak on. hahaha! nampak tak dia punya sakit hati tu. ok, skip yang tu sebab takdak kena mengena dengan tajuk entri.

 pagi tadi lebih kurang pukul sepuluh aku pi hospital, check telinga. sakit. biasa la kalau dah namanya hospital kerajaan, pukul sepuluh daftar nama, pukul sebelas setengah baru dapat jumpak doktor. biasa la, benda biasa. dalam pada aku dok tunggu tu, macam-macam ragam manusia la. yang sedihnya ada sorang laki india ni, muda lagi dah kena potong kaki. kesian betui aku tengok dia. apa la nasib dia nanti.

ok, dah sampai giliran aku masuk jumpak doktor, laju ja aku bangun bila nurse tu panggil nama aku. masuk ja dalam bilik tu, doktor tanya sakit apa. then, aku cakap la sakit telinga. doktor lelaki cina, and dia pakai penutup mulut. so aku tak perasan sangat muka dia hensem ka dak. huahuahua!! nampak tak, sakit-sakit pun gatai lagi..

lepas tu, doktor check telinga aku.. pehhh, dia pegang telinga macam nak menangis rasa tapi aku tahan ja.. sebabnya ada budak sekali dalam bilik tu. kalau tiba-tiba aku menangis, malu aku dekat budak tu. hahaha! yang penting aku cover cun depan doktor tu sebenarnya.. haahahaahahaha!
dah siap check, pi ambik ubat and terus balik rumah..
 tapi petang tadi still rasa sakit gila telinga aku sampai sekarang, ni pun baru balik dari mencari klinik yang bukak tapi apakan daya satu klinik pun tak bukak. makan ubat hospital ja la dulu. sejak sakit telinga, dah berapa malam aku tak boleh tiduq dengan nyenyak, sat-sat terjaga. menangis la aku sorang-sorang tengah malam tu. huhuhu..

bila dah sakit-sakit macam ni baru la nak bersyukur dengan nikmat sihat yang ALLAH bagi. ni la manusia. dah takdak baru nak hargai benda tu.

ok lahh, telinga dah mula berdenyut-denyut balik. nak makan ubat, then nak tiduq! cepatlah sembuh wahai telingaku sayang (dah sakit baru nak sayang) ... gudnite! Assalamm :')

No comments: