Thursday 16 October 2014

Misi Menabung Ke Korea

Assalamu'alaikum pembuka bicara >,<


Eh, bukan nak bermadah la. Tak reti pun nak berpuisi segala. Propa ja semua tu. Hiks!


Nak share satu hobi saya dari zaman sekolah lagi. Kalau hampa semua dengar mesti rasa apa punya hobi daa.. Hahaha. tak kira, nak share jugak! Keh keh


Hobi menabung! Yes yes. Saya memang suka menabung. Suka ada tabung yang comel-comel. Hihi. Kalau tidak tak ada la orang bagi hadiah birthday tabung, saya bagi hadiah kat orang pun tabung jugak. kekeke^^


Suka menabung tapi tak ada la gigih mana menabung. Tapi kan bagus amalan menabung ni. Ada syaratnya nak menabung cara saya. Saya suka menabung syiling 50sen dan 20sen ja. Sepuluh sen out of list. Hahaha. Iya la, kalau simpan 10sen nanti time tabung dah penuh penat nak kira syiling 10sen tu. 10 keping baru dapat RM1. Adoi la, tak suka la~ Haha



Sekarang ni saya tengah gigih menabung untuk beli tiket pergi balik ke Korea. Haa, pada yang baca sekarang ni mesti ada yang tersenyum sumbing perli kan?Tak kisah pun sebab tak mustahil. Saya nak, saya buat dan saya percaya saya akan dapat by end of year 2015. Yeahhhh!!

Lagi, bila menabung jangan selalu sangat duk nak kira ada berapa "ribu" dah dalam tabung. Sebab bila selalu sangat kira dan amaun dia tak banyak mana mula la rasa "Isshhh malas dah la nak menabung, rasa macam dah banyak aku simpan tp lima puluh ringgit pun tak sampai"

Haa, kan dah tak syok macam tu.


Tabung yang dah nazak sangat rupanya hasil kekreatifan anak menakan yang lasak!
Tabung-buat-sendirian-berhad-ja-tu

Jom challenge!!!

Planning without acting, is just a wish. Wind.
Plan and act. Wish you all the best! Till then, good bye! Assalamu'alaikum <3



Much Love,
KeyraFB Page : Mekira JK Shoppe ] , [ Instagram : keyra_jk ]


Shaklee Independent Distributor
ID 1085565 | +60125687714 [sms/whatsapp]


No comments: