Sunday 4 June 2023

Saat Ku Jatuh Cinta Dengan Shaklee

Bila jadi orang perempuan ni kan, apa benda yang paling kita bimbangkan setiap bulan?

Ya, keadaan haid kita. Datang tak setiap bulan? Kalau datang ikut tarikh yang betul atau tidak?

Pengalaman saya sendiri, saya mula ada masalah haid yang tidak teratur sejak saya di bangku sekolah menengah lagi. For your information, saya datang period awal ya, sejak umur saya 9 tahun. Awal kan?

Tapi masa tu saya ambil ringan, walaupun pernah sehingga hampir setahun saya tak datang haid!

Tahu tak apa kesannya bila haid tidak teratur? Berat badan naik mendadak, jerawat naik dengan rancak, parut hitam susah hilang!

Long story short, lepas saya habis diploma, saya asyik terbaca artikel yang berkaitan dengan bahaya jika haid tidak teratur. Antaranya yang paling saya takut adalah risiko ketumbuhan (cyst & fibroid) dan juga kesukaran untuk hamil jika berkahwin.

Jadi saya mula serius cari penawarnya supaya saya dapat haid yang lebih teratur dan hidup lebih sihat sehinggalah kawan saya recommend untuk cuba Alfalfa Shaklee.

Bila kawan yang recommend, mestilah kita yakin nak cuba kan. Masa tu saya tengah praktikal, ada la elaun sikit. Jadi saya guna duit elaun tu untuk beli Alfalfa Shaklee.

Alhamdulillah, saya seronok sangat masa tu sebab 2-3 hari lepas saya consume Alfalfa Shaklee terus saya datang period setelah berbulan-bulan tak datang period. Saya tekad untuk konsisten consume Alfalfa.

Sampailah ke hari ini, dah lebih 8 tahun saya consume Alfalfa Shaklee tanpa gagal demi mendapatkan hidup lebih sihat. Alhamdulillah, setiap bulan pasti datang period. Cuma belum berjaya kuruskan badan sebab makan ikut sedap mulut 😆

Ada masanya saya miss makan Alfalfa, pasti period saya akan terlewat seminggu dua, cepat-cepat saya makan Alfalfa dengan konsisten. InshaAllah 2-3 hari lepas tu mesti period. Tapi saya masih bersyukur sebab tidaklah melarat sehingga berbulan lamanya period tak datang macam sebelum ni.

Saya sangat recommend Alfalfa Shaklee ni pada semua wanita yang ada masalah haid tidak teratur. Bukan sebab saya jual semata-mata, tapi sebab saya sendiri makan dan dah dapat kesannya dan saya nak lebih ramai wanita yang ada masalah haid tidak teratur dapat atasi masalah tersebut dan hidup dengan lebih sihat.

Berbeza kan kulit saya sekarang berbanding yang tadi semasa saya berumur 16 tahun.

Sekarang hampir kesemua produk Shaklee saya dah cuba dan saya amalkan. Banyak kesan yang saya dapat.

✓ Tidak mudah letih
✓ Kulit saya lebih cerah dan bersih
✓ HAID SAYA TERATUR SETIAP BULAN ALHAMDULILLAH
✓ Suami bertambah sayang hehehe. (Yela, Alfalfa ni kan jamu moden, ala-ala kacip fatimah gitchu!)

Kalau korang pun ada masalah haid tidak teratur macam saya, tidak kiralah korang dah kahwin atau belum, dan korang belum jumpa penawarnya, meh contact saya.

Saya ajar makan Alfalfa dengan cara yang paling berkesan. Tak sampai seminggu boleh nampak kesannya tau!

Betul Alfalfa Shaklee boleh beli dimana-mana, tapi kalau nak cara makan yang sangat berkesan, korang kena beli dengan saya okay?

Keyra,
Shaklee Consumer & Shaklee Leader
010-5657714

#bisnesonline #shaklee #parttimejob #kelasonline #bisnesdarirumah #bisnesmodalrendah #bisnesshaklee

No comments: