Friday 13 June 2014

Apa pun jadi, wajib POSITIF :)

Hari ni, pagi tadi. Aku jadi sangat stress. Aku rasa nak menjerit. Aku rasa nak mengamuk. Terlalu penat sampai aku jadi stress. Sampai ja kat tempat keja, sambil berjalan dari tempat parking nak ke office aku sempat selak-selak FB. Eh, baca pulak status org yg penuh dengan ayat-ayat negative. Makanya, aku punya mind set nak bad mood hari ni. Takmau bercakap sepatah pun. Takmau bercakap dengan sapa-sapa pun.

Bila dah terlalu lama senyap dengan muka ketat segala, aku terfikir. Apa masalah aku sampaikan nak bad mood seharian? Sapa yang rugi? Aku sendiri. Yess! Aku yang rugi. Aku yang letih. Letih dengan rasa nak marah. Letih dengan rasa tertekan.

Okay, ambil masa dua tiga minit muhasabah. Change mood. Positive! Yeaahhhh!!


Ya Allah, betullah. Bila mood dah berubah. Aura positive dah masuk, terus otak jadi cergas. Sempat aku buat plan untuk Shaklee kesayangan daku. Siap buat dalam bentuk jadual. Padahal masa tengah stress tu orang tanya pun hati aku rasa nak marah. Cuma tak marah la kat mulut kan.. Hmmmmpphh!

Shuuuuhhhhh!! Shuuhhhh!! Nyah kau negative thoughts! Pi main jauh-jauh!

Bila dah aura positive penuh dalam otak, buat kerja pun smooth ja. Alhamdulillah! Apa yang datang pun semuanya baik-baik belaka. Tenang rasa. Alhamdulillah :)


Nampak tak perbezaan bila aura positive atau aura negative yang masuk dalam otak kita? Sapa yang pernah rasa memang akan paham beza dia. Sungguh, sangat penting aura positive dan negative ni.

Because......

Sekian, short and quick sharing untuk malam ni. Moga ada pengajaran yang boleh diambil. Keep calm and think positively my dear :)


Lots of LOVE,
Keyra_JK

Jemput LIKE FB Page kite. Hiks! Thanks tau...


No comments: