Sunday 23 November 2014

Dapat RM50k Cenggitu Ja?!!

Oh hai kawan-kawan!

Minggu lepas saya berpeluang attend mascel MariaFirdaus. Mascel? Apa benda tu jemahh?

Mascel stand for master celebration. Master adalah rank yang paling tinggi dalam bisnes Shaklee.


Distributor --> Supervisor --> Senior Supervisor --> Coordinator --> Senior Coordinator --> Key Coordinator --> MASTER COORDINATOR



Biasanya, setiap distributor cuma perlu 2 tahun untuk naik rank master. Dalam masa dua tahun, kerja keras. Korban tidur, korban masa enjoy. Dua tahun sahaja! Bila dah dapat apa yang nak dicapai dalam masa dua tahun tu, boleh relax. Boleh sesuka hati bila-bila masa nak pi melancong, boleh sesuka nak kereta baru, boleh sesuka hati nak rehat tanpa gangguan.


Jeles? Jom cepat-cepat daftar jadi ahli. RM65 ja seumur hidup!


Berbalik pada cerita mascel, siapa yang tak suka kan ada orang nak sponsor RM50ribu. Bersih 50ribu. Ikut suka hati kita nak celebrate kat hotel mana, dan semestinya 50ribu tu hak milik kita.


"Alang-alang join Shaklee, biar sampai jadi master"


Macam baru-baru ni yang saya pergi mascel tu masters buat dekat Pullman Hotel. Tau kan hotel 5 stars kat putrajaya tu? Fully sponsored by Shaklee. Kita tak payah keluar 1sen pun padahal nak raikan kita. Pada mulanya cuma daftar RM65, kerja keras dalam masa dua tahun dapat Shaklee sponsor raikan kejayaan kita sampai RM50ribu. Belum kira lagi bonus yang kita dapat setiap bulan. Best ka best? Hehehe


Layan gambar jom...

Pengantin yang dirai, masters MariaFirdaus.

Masa master berjalan tu, tak nampak master dah. Dah bayangkan saya yang tengah jalan tu. Bayangkan yang baik-baik tu tak salah pun, malah percuma!

MHM - Master Hafsah Mardhiah
Grand grand nanny, haaa gitteww~
Azie- sideline saya
MAS- Master Ainul Shahrazad (grand nanny)
Ibu mertua Master Maria, ibu Master Firdaus
Aimi-mommy ku
Master Maria-pengantin yang diraikan
Lynnda-sepupu kot :p
Master-to-be Athirah - nanny comel :p
Master Zura Betty - cantik gila!!!

Mascel saya nanti saya janji buat kat Penang. Hotel 5 bintang! Hotel apa yang best ek kat Penang? Semua yang kenal saya, yang saya kenal boleh datang. Saya belanja makan kat hotel 5 bintang. Jom kerja keras untuk dua tahun sahaja, lepas tu freedom~


Saya nak bebas kewangan!
Saya nak kebebasan masa!
Saya nak capai apa yang saya nak!

Saya nak pandu kereta mewah~
Saya nak duduk dalam rumah yang ada swimming pool, ada gym dan library~
Saya nak melancong luar negara bila-bila masa yang saya suka~


SAYA NAK TOLONG LEBIH RAMAI ORANG UNTUK CAPAI IMPIAN MEREKA ! ! ! 


Jangan takut untuk berimpian, kerana ia percuma!


Till then, good night. Sleep tight~



Much love,
Keyra

No comments: