Monday 6 February 2012

2m = manusia + masalah

Assalamu'alaikum :)
teringat perbualan dgn rakan seBio semalam. dia cerita masalah dia kat aku. and seriously aku tak pernah expect dia ada masalah macam tu. tapi tu lahh, masing2 ada masalah tersendiri. tipu laa kalau hang kata hang takdak apa2 masalah. orang tak siuman ja yang takdak masalah ni tau.
tengah sembang2 dengan dia, berkongsi cerita. tiba2 dia kata dia teringin nak jadi orang lain dan dia kata dia teringin nak jadi aku. sebabnya dia kata dia tengok aku happening ja dengan kawan2 aku semua. macam takdak apa2 masalah yang aku pikiaq. hahahahahahaa.

wahai kawanku, semua orang ada masalah. aku dulu pun pernah pikiaq macam yang hang pikiaq. aku pun pernah nak jadi orang lain. and opkos benda tu tak mungkin berlaku. so tak payah laa berangan nak jadi orang lain. seronok la jadi diri sendiri. ALLAH dah atur elok dah untuk kita semua. dah ada bahagian masing2. tak seronok pun kalau hang jadi aku, dan aku pun dapat rasakan tak seronok jugak kalau aku jadi hang. hahahahahaa.

so apa pun masalah kita, back to basic. ingat ALLAH banyak2. kalau kita selalu mengharap kat DIA Insha-ALLAH, DIA takkan sedetik pun lupakan kita. DIA akan sentiasa ada dengan kita. tapi tolonglahh, jangan kita cuma ingat kat DIA time kita susah ja. sentiasa kita ingat kat DIA walaupun dalam keadaan senang. sebab bila kita senang kita ingat DIA, time susah DIA takkan lupa kat kita. jangan berhenti berharap kat DIA, sebab ALLAH tak pernah hampakan hambaNYA. bezanya cepat atau lambat ja. lagi lambat atau lagi lama kita diuji sebenarnya ALLAH lagi sayangkan kita sebab lagi lama kita akan dekatkan diri denganNYA.

"selangkah kita menuju padaNYA, seribu langkah DIA mendekati kita" ~ Insha-ALLAH, just be grateful ~ :)

No comments: