Sunday 18 January 2015

Aku Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang

Assalamu'alaikum w.b.t.

Cik abe kito suko sungguh lagu nim. Hahaha. Geram kadang-kadang dengaq dia asyik nyanyi lagu tu jah. Okeh, bukan nak cerita pasal abe mung :p

.

Awak tau kan saya pengedar Shaklee, supplement untuk kecantikan dan kesihatan yang semulajadi. Terbaik dari ladang..!!

.

Nak nak dijadikan cerita, once upon a time, suatu ketika dahulu saya ni adalah salah seorang yang macam anti-supplement. Sungguh..!! Bila tengok kawan duk amalkan makan kismis untuk bagi otak senang ingat pun saya macam, alaaa nak pandai kena belajar laa. Tak guna telan kismis satu bekas pun kalau belajar takmau. Phewww~ teruk sungguh daku waktu tu.


Sungguh daku menyesal -_____-


Kalau tengok yang duk amal makan vitamin C la untuk jaga kulit semua, lagi laa pandang serong. Bagi saya nak kulit cantik kena laa makan buahan banyak, sayuran banyak. Nak kurus kena la diet, jaga makan, exercise. Makan segala macam vitamin pun kalau tak jaga makan tak jalan jugak. Sigh sigh sigh~ padan la muka hang Kira, orang lain dah dapat body cantik kulit cantik, hang baru nak start terhegeh-hegeh. Takpo-takpo, pelan-pelan kayuh. Dan lagi ni sampai bulan enam nanti In shaa Allah :)


PERCAYA SEBELUM BERJAYA..!!

.

Sekarang tidak lagi. Baru ku tahu fungsi supplement tu untuk mempercepatkan sesuatu proses. Contoh ek saya bagi, ada minah ni nak kahwin hujung tahun ni. So dia mula jaga badan, jaga kulit untuk bakal suami dia nanti. Pulun diet, tak makan nasi, makan buah setiap hari, beli oren sebab oren kaya dengan vitamin C so dia nak dapatkan khasiat vitamin C tu untuk kulit dia.

.

Cukup sebulan, dia mula rasa fed up. Sebabnya nak dapatkan khasiat vitamin C terbaik daripada buah oren dia kena makan buah oren yang baru, yang fresh. Tak boleh beli siap-siap buah oren then simpan dalam peti sejuk. Nanti khasiat yang ada akan berkurang.

.

Macam tu jugak bila dia tak makan nasik. Cukup sebulan perut dia mula meragam cari nasik. Kalau nak makan nasik sehari sekali ja contohnya, waktu lain nak makan apa supaya perut sentiasa selesa dan kenyang.

.

Ada seorang lagi minah ni pun sama, tengah dalam proses jaga badan jaga kulit jugak sebab dia pun nak kahwin jugak hujung tahun ni.

Setiap hari dia amalkan makan tiga biji Omega Guard dan empat biji Vita-C plus. Makan nasik jugak, cuma dia kontrol kuantiti. Dia tak perlu risau dengan khasiat buah oren, sebab Vita-C yang dia duk telan setiap tu sebiji ja dah mengandungi 500mg vitamin C tau.


Senang pun senang, kurus jugak. Cantik jugak. Alhamdulillah. Cuma perlu telan dan diam :)

.

Nahh, dapat tak apa yang saya cuba sampaikan.. Fungsi utama supplement adalah untuk membantu mempercepatkan sesuatu proses. Sebagai contoh ada yang ambil Omega Guard untuk kurus, yes fungsi Omega Guard adalah untuk cepatkan proses bakar lemakk tu. Bukannya hari ni telan tiga biji Omega, esok berat daripada 80kg tinggal 50kg. Itu semua mengarut..!!

.

Sama jugak yang duk telan vitamin C tu, sebab agak susah kan untuk kita dapat full nutrient daripada buahan dan sayuran yang segar, makanya kita terpaksa ambil vitamin C as an option untuk kulit kita sentiasa kelihatan cantik, bebas jerawat.

.

Bila buahan dan sayuran kita pandai nak pilih yang segar, yang fresh, yang selamat untuk dimakan. Kenapa tidak untuk supplement kita? Beli dan amalkan supplement yang semulajadi. Badan sihat, kulit cantik hati pun tenang. Hehehe





"Bagilah nutrient yang cukup untuk badan kita, tahulah 'dia' nak repair sendiri"

.

Macam saya sendiri sekarang ni memang tengah misi #FittingMyBody dan #FixingMySkin. Setiap hari saya akan pastikan saya telan empat biji Omega Guard dan empat biji Vita-C Plus jenama Shaklee tanpa gagal..!! Tenggelam habis jerawat, terbakor lemakk.. hahaha


Nak join Keyra dalam dua misi pasti berjaya di atas? Sila whatsapp atau sms Keyra di nombor yang Keyra letak kat bawah nun. Hehehe

Till then, jumpa lagi ! :)



Much Love,
Keyra

Shaklee Independent Distributor
ID 1085565 | 0125687714 (sms/whatsapp)

No comments: