Monday 12 January 2015

Omega Bantu Bakar Lemak

Assalamu'alaikum. Seperti yang dijanjikan di FB semalam :)


Semalam balik kerja singgah pasar malam. Teringin nak makan ayam goreng. Lama dah rasa tak pi pasar  malam. Sambar ayam goreng 4 ketul. Satu untuk saya, satu untuk mak, satu untuk ayah, satu untuk adik.


Balik rumah mandi Maghrib, terus ngappp la ayam goreng. Lebih kurang pukul lapan malam. Tiga puluh minit lepas tu, terus ngapp tiga biji Omega macam biasa. Perut rasa lega, selesa.
Ayam goreng kan tinggi kolesterol nak-nak bahagian kegemaranku, thigh. Phewww~ sebab tu la kena sediakan perisai siap-siap sebelum lemak diternak dalam badan kan.

.

Lepas dah selamat telan Omega, saya terpikir panjang. Apasal awesome sangat Omega ni sampai boleh tolong kita cepatkan proses bakar lemak dalam badan kan. Padahal dia cuma kapsul minyak ikan. Kalau tengok capsule dia yang jernih tu pun nampak macam useless ja. Macam amazing sangat sebab boleh tolong bakar lemak-lemak degil yang ada dalam badan kita ni..!!

.

Rupanya, setelah ditelaah. Baca punya baca, tahu dah mana asal Omega Guard Shaklee ni. Ceritanya Omega Guard ni asalnya daripada ikan laut dalam air sejuk di perairan negara Jepun.


KENAPA IKAN LAUT DALAM YANG SEJUK?

What do you think? How come depa ni boleh hidup dengan selesa kat tempat macam ni?

Orang Eskimo tau kan? Depa ni hidup di Greenland, Denmark.


Greenland, Denmark.

Bayangkan macam mana depa boleh hidup dekat kawasan sejuk teramatttt macam ni. Kiri kanan depan belakang penuh dengan ais..!! Bayangkan pulak macam mana hidupan laut like ikan semua tu survive dalam keadaan laut yang permukaan dia adalah ais..!! Subhanallah Maha Suci Allah yang menciptakan semua ni..

.

Ok now dah dapat jawapan kenapa amazing sangat Omega Guard ni sampai boleh bakar lemak kita kan. Ingat tak awal-awal tadi saya ada bagitau yang Omega Guard ni asalnya daripada minyak ikan yang tinggal di laut dalam yang air sejuk kan..?

Takat beku ikan adalah rendah. Maksudnya ikan cepat beku kalau suhu rendah. Tengok ikan kat rumah kita yang disimpan dalam freezer tu cukup la, macam mana dia punya beku. Bila keluarkan sangat ambil masa untuk dia back to normal kan.

.

Apa yang saya nak cerita kat sini, how ikan-ikan di laut dalam yang sejuk boleh survive? Sebabnya Allah anugerahkan ikan-ikan ni Omega 3 yang mana dapat membantu memanaskan badan depa dalam laut tu. Bayangkan kalau ikan-ikan dalam laut tu macam kita, TAK BOLEH HASILKAN SENDIRI OMEGA 3 DALAM BADAN. Lapisan lemak yang ada pada badan depa ni la yang membantu depa untuk terus hidup di laut dalam yang sejukkk tu..!!

.

Kesimpulannya, untuk kita terutamanya yang sedang dalam misi #FittingMyBody kena faham yang badan kita tak boleh hasilkan sendiri sejenis lemak-tak-tepu which is Omega 3 yang boleh membantu memanaskan badan kita. Bahasa mudahnya memang kita need other sources untuk dapat kebaikan Omega 3 untuk bantu kita bakar lemak dengan lebih cepat.





Since kita ni bukannya orang Eskimo pun kan, hidup kat Malaysia yang cuaca normalnya adalah panas, so fungsi Omega 3 daripada memanaskan badan untuk orang Eskimo dan hidupan di laut dalam, untuk kita Omega 3 sangat-sangattttt membantu kita untuk bakar lemakkk..!! Sebab apa? Sebab Omega 3 ni asal daripada minyak ikan yang hidup dalam laut sejuk. Means minyak ikan ni panas laa. Bila panas mudah la nak bakar lemak-lemak degil dalam badan kita ni kan.


Banyakkkkk lagi kebaikan Omega ni. Macam untuk perkembangan otak kanak-kanak. Untuk pelincir tulang, yang ada sakit-sakit lutut ka sakit pinggang ka. Pendek kata banyak sangat laaa kebaikan minyak ikan Omega 3 yang asal dari laut dalam yang sejuk ni. Since fokus kita bulan ni dan tiga bulan akan datang adalah untuk #FittingMyBody makanya saya akan study banyak-banyak how Omega Guard boleh bantu kita bakar lemakkkk..!! Fireeee! Hehehe

.........................

Nak cuba amalkan Omega Guard macam Keyra jugak? Boleh terus whatspp Keyra k. Ada no phone Keyra kat bawah ni.


Much Love,
Keyra  [ Find me on Instagram --->> keyra_jk ]

Shaklee Independent Distributor
ID 1085565 | 0125687714 (sms/whatsapp)

No comments: