Sunday 4 January 2015

Supplement Buat Kita Disiplin

Assalamu'alaikum..
Awak ada amalkan apa-apa supplement tak? Tak kisah la apa jenis brand sekalipun. Untuk kulit cantik ka, untuk kurus ka, untuk tenaga ka, untuk anak-anak ka. Ada tak awak?


Kalau ada kan, awak perasan tak yang supplement ni sebenarnya buat kita lebih disiplin terutamanya dari segi pemakanan. Awak mesti perasan kan. Tapi kalau awak bukan jenis yang amalkan makan supplement mesti awak akan mencebik lepas baca entri saya yang ohsem ni kan. Hehehe


Ingat lagi conversation saya dekat whatsapp dengan sorang kakak ni. Dia kata dia sanggup berhabis untuk kesihatan dia dan anak-anak. Even suami dia macam tak suka sangat, tapi pandai buat suami dia faham. Kata dia bukannya untuk orang lain. Kalau kita tak jaga kesihatan dari sekarang, nanti dah tua yang nak sakit lutut kita jugak. Yang nak sakit-sakit badan kita jugak. Masa tu makan apa jenis ubat atau supplement pun macam tak guna dah sebab badan kita memang dah teruk kan. 

Senyum..senyum selalu.. :)

Sejak amalkan Shaklee, dia kata memang badan dia sentiasa bertenaga walau setiap hari kena jaga 4 orang anak dalam satu masa sorang-sorang diri pulak tu. Memang respect betul dengan kakak ni. Dia sangat konsisten amalkan makan produk Shaklee untuk milk booster dan tenaga. Anak-anak dia pun semua consume Mealshakes Shaklee. Depa suka sangat dia kata. Alhamdulillah.


Testimoni
Nindiaaa buktinya. Testimoni akak ni makan set kurus dan
set menyusu Shaklee.
Akak ni consume Alfalfa, ESP, Lecithin, Herblax.


Dan apa yang saya perasan, sejak saya mula konsisten makan set kurus dan set kulit Shaklee, persedian untuk enam bulan akan datang, memang saya jadi lebih disiplin. Katakanlah pagi-pagi saya akan telan dua biji vitamin C Shaklee without fail, lepas tu terus akan fikir "aku nak breakfast apa pagi. Apa yang aku tak boleh ambil supaya vitamin C yang aku telan tadi dapat diserap sepenuhnya dalam badan aku untuk dapat kesan optimum." Contoh la saya bagi.


Macam tu jugak bila tiba waktu lunch, minum petang dan dinner nanti. Sebabnya bila kita amalkan makan supplement mesti kita nak dapat kesan yang optimum kan. Contohnya macam saya duk amal makan vitamin C setiap pagi, saya akan pastikan pengambilan air yang cukup setiap hari sebab vitamin C larut air. Kalau air minum tak cukup, macam mana vitamin C nak diserap dengan baik dalam badan kita kan. Rugi ja makan tapi tak dapat kesan optimum kan. Rugii rugiii rugiii..!!


Lagi contoh saya bagi ek. Macam bulan ni bermula 1 January 2015 saya baru ja 'launched' satu misi untuk diri sendiri dan untuk semua orang. Misi #FittingMyBody selama 4 ke 5 bulan. Tak sangka ramaiii yang nak join saya. Sebab masalah kegemukan memang popular dalam kalangan rakyat Malaysia ni kan. Tinggal kita sendiri ja nak dengan taknak. Sendiri punya badan sendiri jaga la kan, nak harapkan siapa tolong jaga.
-_____-


Saya cukup tak suka bila ada yang mengadu dengan saya, dia makan supplement untuk kulit contohnya tapi takda apa-apa pun. Sama jugak jerawat naik kat muka. Setelah disoal siasat, ditanya bertubi maka kantoilah yang dia sebenarnya makan supplement tak konsisten, kuantiti air yang diambil setiap hari kurang sangat. Haa macamana nak dapat kesan optimum dik non oi..!!


Bila fikir-fikir balik, banyak untung amalkan supplement ni. Misi #FittingMyBody kita ni saya nak seiringkan dengan sunnah Nabi, In Shaa Allah. Saya akan kongsi cara pemakanan Rasulullah, cara senaman Rasulullah dsb. Jom sama-sama kita lancarkan misi #FittingMyBody dengan bantuan supplement Shaklee. In Shaa Allah :')



Much Love,
M. Keyra  :: Find me on instagram --->> keyra_jk

Shaklee Independent Distributor
ID 1085565 | 0125687714 (sms/whatsapp/call)

No comments: