Monday 30 March 2015

Penting Beli Dengan Penjual Yang Berilmu dan Bertanggungjawab

Assalamu'alaikum! Hai korang :")
Lately ni suka betul sebut 'korang'.hehe
Tapi I still orang Penang pure   punya tau..hihi


Semalam ada sorang kawan keyra cerita, dia ada minum satu jenama Tea ni, untuk kurus la. Fungsi teh tu sama dengan fungsi HerbLax which is akan buat kita rasa nak buang air besar. Kalau HerbLax biasa akan ambil masa 9 ke 12 jam baru datang rasa nak membuang tu sebab dia bertindak dengan badan kita slowly and effectively :p


Tapi teh yang kawan keyra minum ni, dalam 3 ke 4 jam datang dah rasa nak membuang tu.


Biasanya kalau korang beli HerbLax daripada keyra, keyra akan pesan siap-siap kat korang yang HerbLax ni jangan ambil setiap hari. Sila ambil selang 3-4 hari. Sebab apa? Fungsi HerbLax senang cerita akan paksa perut kita usus kita untuk proses makanan dan buang segera. Maksudnya akan buat kita rasa nak terberak laa..!! LOL

.

Nak dijadikan cerita kawan keyra ni dia minum teh yang sama fungsinya dengan HerbLax ni setiap hari. Even masa perut kosong pun. Sebab dia tak gemuk cuma perut agak buncit. SALAH SATU PUNCA PERUT BUNCIT IALAH JARANG BUANG AIR BESAR.


Alololo..comey sangat ni. Baby kalau buat gitu harus
lahh comel kan. Kalau kita. Ouchhh! Hahaha



Dah hampir sebulan kot dia minum teh tu, tiba-tiba turun darah. Keluar darah bukan darah haid. Keluar darah dan rasa pedih di sekitar kawasan kemaluan dia. Allah. takut sungguh keyra dengar cerita dia. Sampai kena pi klinik ambil ubat untuk hentikan darah. Tapi still pedih dia kata. Nak duduk pun susah T_T



Okay, masalah sekarang bukan keyra nak cerita salah teh tu, tapi SALAH SI PENJUAL TEH. Berdosa awak tak jalankan tangungjawab awak terhadap customer awak. Ya Allah, sungguh keyra sedih dengan sikap sesetengah peniaga ni. Jangan la sekadar menjual nak dapat untung ja kawan.


Disebabkan sikap tidak bertanggungjawab awak tu, customer awak yang jadi mangsa tau. Geram betul keyra rasa. Kemon la, untung awak tu tak kemana kalau customer tak puas hati dengan service awak.

Dan jangan awak tak tahu, disebabkan sikap awak yang tidak bertanggungjawab tu sesetengah customer ni akan terus salahkan produk yang diambil. Padahal cara makan dia salah. Kenapa? Sebab awak la kawan, tak ajar customer awak cara makan yang betul..!!



Customer kita tanggungjawab kita. Pesan keyra pada customers keyra, kalau keyra terlupa nak guide cara makan supplement SILA CARI KEYRA DENGAN SEGERA.

Awak customer keyra, awak tanggungjawab keyra :")



Till then people, till we meet again. #muahciked LOL



Much Love,
Keyra

Shaklee Independent Distributor
ID 1085565 | 0125687714

No comments: