Tuesday, 7 June 2011

mereka ..:: mak ; ayah ::..

..::mAk::..

sebelum awok melalut apaapa . awok nak cakap awok sayang mak awok ! nama mak awok Che Wan bt Din . bukan nak cerita apa sangat . bila dah jadi seorang mak ni macammacam tanggungjawab n komitmen nak kena pegang . kita yang tengok ni pun kadangkadang rasa penat sangat . dengan nak basuh bajunya (walaupun pakai washing machine) , dah basuh nak kena jemur lagi kat luar , nak masak makannya , nak kemas rumahnya lagi . harihari buat benda yang sama . (bagi mike yang anak orang berada mungkin ada orang gaji , so takdak la mak susah payah lagi kot) bila dengar bebelan dia kadangkadang kita rasa rimas tapi bila hari ni awok buat sendiri semua keja yang mak awok buat tiaptiap hari baru awok tau apa yang mak awok rasa. sumpah sangat letih dan rasa macam nak mengamuk pun ada . 
tapi selama mak awok buat semua keja sorangsorang (dapat anak pemalas macam awok ni memang tragis butui) tak pernah lagi la mak awok mengamuk . setakat beletiaq(membebel) tu biasa la kan . salah satu cara nak hilangkan tension kot . tapi awok respect la dengan mak awok , seorang perempuan yang sangat kuat . tadi beliau sakit kepala pun beliau jenguk juga ke dapur . tengok anak dara dia memasak .

jangan risau mak , tak meletop lagi dapur ni . heheh

awok kata kat mak awok. heheh . awok taktau la awok jadi mama (highlight sikit kat situ . muehehehh) nanti macam mana . awok ni boleh dikatogarikan pemalas juga laa . harapharap nanti awok dah kawin berubah la awok punya perangai ni (pemalas) ! 

nota lutut : cehh, masak pun gagap lagi ada hati nak kawin anak dara ni ! huu


..::aYaH::..

tengah kalutkalut (kelamkabut) awok bersilat kat dapur tu sorangsorang , tibatiba awok terdengar bunyi lagu jiwang . awok jerit kat anak buah awok .

hafiz oi , yang hang dok layang lagu jiwang tengahtengah hari buta ni pasai apa , taktau ka orang penat kat dapuq ni .

anak buah awok jawab . 

orang tak buat apa pun . 

aik .. pelik jugak awok , sapa yang dok dengar lagu jiwang tengahtengah hari buta ni . ruparupanya ayah awok punya keja laa . hahahh . tau lagu apa ayah awok dengar . 

kau satusatunya - ukay's

mesti agak pelik kan bagi sorang ayah yang dah berumur 61 tahun . tapi apapun ayah awok tetap yang  
paling best . 

nota lutut : ayah awok suka butui mengusik mak awok . hihi . 

1 comment:

NurulS hakirahA bBakar said...

ok...dah baca dah...lagu pun best...rajin2 la tolong mak ayah no...