Wednesday 22 June 2011

untuk apa blogging ni

ada orang tanya awok . kenapa tak guna cheq ? ehh , mulamula memang pernah bercadang macam tu tapi takut tak kena pulak . okok , kalau tu laa permintaannya , cheq mula dengan entri ini ok . harapharap "dia" berpuas hati . (:

eheh , macam lari tajuk ja . adehh . untuk apa blogging ni ? salah seorang sibling cheq tanya . okok , sini cheq nak terangkan . sebenarnya tak ada apaapa pun . kira macam diary la . tapi tak ada la sampai nak ceritakan semua dalam kain yang berlaku . ada certain things yang cheq tak akan jadikan sebagai salah satu entri dalam belog ni . hidup masingmasing kan . semua orang boleh bercakap . tak ada sesiapa pun boleh halang . hak masingmasing . ada cakapcakap yang positif , kita boleh ambik sebagai panduan dan muhasabah diri . dan tak kurang jugak yang bercakap negatif . so pandaipandai sendiri la nak menilai . menilai dan tapis yang mana rasanya tidak perlu dalam hidup .

bukan nak cakap cheq ni perfect , tapi samasama la kita renung balik apa yang jadi dalam hidup seharian kita . cheq ni pun banyak kekurangan tapi apa yang boleh di ambil sebagai panduan jangan la kita abaikan . orang kata hidup ni banyak yang kita kena belajar . banyak lagi yang kita kena minta tunjuk ajar daripada orang yang lebih berpengalaman . hey , jangan salah faham . cheq bukan bercakap untuk memalukan sesiapa atau bercakap ikut sedap mulut . bukan juga bercakap saja sukasuka . cheq juga sedang muhasabah diri sendiri . 

nota lutut : ala2 ustazah pulak ! haha (:

No comments: