Thursday 16 June 2011

selamat hari bapa



semua orang mesti sayang kat ayah / bapak / papa / abah / walid / abi masingmasing rite ? saya sayang sangat kat ayah saya ok . ayah saya dah banyak sangat berkorban untuk saya . tak sanggup nak buat beliau kecewa lagi . pernah buat beliau kecewa ka ? pernah . . dengan keputusan PMR dan SPM yang tak seberapa . huu . maaf ayah ! janji lepas ni orang tak mainmain lagi . ada puisi untuk ayah . . . sebagai penutup hari bapa ! love u ayah .. !!

Ayah ...
Kerut di dahimu terkadang membuat aku risau 
Rambut putihmu memberiku ketenangan
Keras suaramu memberiku kekuatan 
Lemah tubuhmu membangkitkan semangat

Ayah ...
Kemarahanmu adalah petunjukku
Nasihatmu adalah jalan lurusku 
Kesedihanmu adalah kelemahanku
Kegembiraanmu adalah kekuatanku

Ayah ...
Ketika hidup berliku 
Kau bimbingku mengharungi hidup
Ketika kawan menjadi musuh 
Kau selalu ada untukku
Ketika asa terputus
Kau suntikkan semula

Ayah ...
Aku tahu susah payahmu
Aku tahu deritamu
Aku tahu budimu
Semuanya kau persembahkan
Tanpa sedikit pun rungutan
Tanpa sedikit pun kemalasan
Demi membela diri kami sekeluarga

Ayah ...

Jika mungkin ku terlahir kembali
Ku ingin kau jadi ayahku lagi.

nota lutut : nukilan Misz Ladybird :) <tapi ada juga buat rujukan :p>

No comments: