Saturday 2 July 2011

ayat kursi

encek ayam cheq selalu pesan kat cheq , amalkan ayat kursi katanya . banyak faedah yang kita dapat . malammalam kalau tak boleh nak tidoq , dia jugak la yang cheq cari . hepp , jangan salah paham . cheq call dia ja noh . hehe

senang ja dia kata , baca ayat kursi . kemudian selawat sampai terlena . memang itu yang cheq amalkan sampai sekarang . alhamdulillah , sangat berkesan .

banyak rupanya khafiat mengamalkan ayat kursi dalam kehidupan seharian kita . antaranya ...

1 ) Barang siapa yang membaca ayat Al-kursi semasa di pembaringannya , maka Allah akan mengirimkan dua orang Malaikat memeliharanya sehingga subuh .
2 ) Barangsiapa yang membaca ayat Al-kursi di akhir setiap sembahyang Fadhu , dia akan berada dalam lindungan Allah S.W.T sehingga sembahyang yang lain @ seterusnya . 
3 ) Barangsiapa yang membaca ayat Al-kursi sebelum keluar rumahnya , maka Allah S.W.T 70,000 Malaikat kepadanya - mereka semua memohon keampunan dan mendoakan baginya . 
4 ) Barangsiapa yang membaca ayat Al-kursi ketika dalam kesempitan / kesusahan , nescaya Allah S.W.T berkenan memberi pertolongan kepadanya . 

banyak lagi sebenarnya , tapi yang ini saja yang cheq ingat . SELAMAT BERAMAL !

nota lutut : credit to my Encek Ayam . (:

No comments: