Friday 30 September 2011

akukah penyebabnya

berat sangat nak lepaskan keluhan ni , kalau mengeluh lebihlebih nanti orang kata tak reti nak bersyukur . taktau lagi nak buat apa . semuanya salah , semuanya tak betul . bukan aku mintak jadi macam ni . 
memang la dia mengadu , tapi seolah-olah nak salahkan aku sebab terima . macammacam benda BODOH dah terlintas dalam kepala aku ni . nak jual ja telefonbimbit itu , dan bagi balik duit kepada yang tolong membeli . tapi , adakah akan semua pihak puas hati dengan apa yang aku buat . tak jugak ! 
penat la bila kita jadi punca orang itu dan orang ini bermasam muka . nak jerit ! nak lari sekuat hati ! tapi kuatkah hati ini . mereka tak tahu tindakan mereka buatkan aku kat sini , yang jauh dari mereka terpaksa menangis seorang diri . kesal dengan apa yang dah jadi . ingatkan mereka bahagia tengok aku bahagia tapi sebaliknya . 
Ya ALLAH , dugaan apakah yang Kau berikan untukku di saat aku jauh berada di perantauan , di tempat asing . sedaya upaya aku menahan airmata daripada gugur , tapi aku manusia biasa . hanya mampu berserah dan melepaskan semuanya di dinding ini .

No comments: