Wednesday 28 September 2011

belajar dulu

ayah pernah pesan dulu masa sekolah menengah lagi , ingat belajaq dulu . jangan dok berangan nak bercinta ja . adehhh . maap ayah , dah terjebak la . dan susah nak keluar . huhu
bila ketegaq a.k.a degil , ni la akibatnya . kan dah bertambah masalah awak Nurul Shakirah . nak menyesal tak guna dah . terpaksa la hadap jugak benda ni . bila dah bercinta , masalah belajar dah jadi nombor dua kadangkadang . bercinta ni walaupun manis tapi bila dah datang masalah boleh jadi masalah terbesar dalam hidup . meganggu betul . lebih baik banyak masalah belajar sebab kita tahu memang ada jawapan .

tapi masalah CINTA ? memang ada jawapan tapi kadangkadang perit nak hadapi jawapan tu . tak semua jawapan yang kita buat tu betul dan memuaskan sebelah pihak lagi . kalau masalah belajar cuma ada satu jawapan walaupun kita tanya sepuluh orang . tapi masalah cinta , dalam diri kita sendiri ada macammacam jawapan , apatah lagi bila tanya orang lain .

bersabarlah hati , ingat bahawa semua yang jadi dah ditetapkan dan pasti akan ada hikmah yang menunggu . walaupun hikmah tu bukan untuk kita , bersyukurlah .

No comments: