Monday 12 December 2011

CINTA yang diREDHAi ALLAH yang wajib dicari

kalau dulu, bila saja aku cerita kat kawan2 aku sejarah perkenalan aku dgn Encek Ayam aku ramai yang akan kata sweetnyaa. hahaha. tapi sekarang semua tu dah tinggal kenangan. dan aku pun dah semakin melupakan. CINTA kah itu? entah laa, aku sendiri tak berani nak mengaku lebih2.

"Cinta yang dicari adalah baik, tapi cinta yang didapati tanpa dicari adalah lebih baik"

and now on, aku mencari CINTA yang sejati, CINTA ALLAH. aku sedang mendekatkan diri dgn ALLAH. Alhamdulillah, hati aku lebih tenang sekarang walaupun tak sampai sebulan putus dgn Encek Ayam. entah kenapa, aku langsung tidak rasa sedih. 
aku mencari cinta yang diredhai ALLAH. semuanya aku serahkan kepadaNYA. cubalah, bila kita dekatkan diri kita dgn pencipta, ketenangan yang kita dapat luar biasa. dapat membuat keputusan dgn wajar. dapat control marah, kalau dulu aku seorang yg cepat marah tapi sekarang aku seorang yang agak penyabar. zikrullah kita jadikan makanan harian kita, InshaALLAH kita akan jadi manusia yang berjaya mengawal diri sendiri. percayalah, tak semua orang mampu mengawal diri sendiri. haa, aku bukan bercakap sebab nak menunjuk-nunjuk tapi aku nak kita semua sama-sama berubah. ajal maut tak mengenal umur dan dimana kita berada.
sekarang aku sedang menghabiskan bacaan buku TENTANG CINTA oleh Pahrol Mohd Juoi. bukunya sangat bermotivasi. caranya penyampaiannya sangat bersahaja tapi sangat berkesan. carilah buku ni.
nak bercakap lebih2 pun aku bukan hebat mana. jadi sama2 lah kita menegur ke arah kebaikan. wallahu'alam

nota lutut: looking for "istikharah cinta" i mean, a book :)

No comments: