Saturday 17 December 2011

mandi

mandi dah jadi rutin sehari-hari untuk manusia biasa mcm kita ni kan. ada ka sapa yg taktau apa tu mandi? maknanya hang tak mandi la tu. maknanya hang tak siuman la tu. haha. ahaks (!)
bila nak cerita pasai mandi ni aku teringat satu moment kat hostel kolej. haaa waktu tu sem dua atau tiga tak pasti la, tak ingat dah (padahal tak sampai setahun pun lagi). yang pastinya waktu tu aku dgn aimi tengah pulun study nak menghadapi final. haha. biasa la lumrah kebiasaan pelajar kan, esok nak exam malam tu baru pakat2 nak "overnite".haaa
seingat aku la,jam menunjukkan pukul 12 lebih dekat 1 pg dah.

wehh, penat la aku banyak sgt nak kena baca.
kau ni kalau penat aku lagi berdouble2 penat.

begitulah aimi yg selalu katakan yg aku ni lebih dari dia. so aku kna selalu positif untuk buat dia semangat nak study dismping aku pun tgah motivate diri sendiri jugak sebenarnyaa. 

arrgghhhh..(sambil mengeliat dan bangun)
hang nak pegi mna wehh??
mandi.jom laa. haha. supaya lebih segaq nak menghadap buku tu.
taknak la aku, sejuk laa..
takmau sudah aku pi sorang,hg jgn tutup pintu bilik.  (gara2 takut sebab dah sunyi sepi memang selalu begitu la bila sorang keluar ke toilet dan lagi sorang dlm bilik)

lima belas minit kemudian.dah siap berbaju semua.
sejuk wehh,segaq sikit rasa.syok kalau dapat tidoq ni.
hg jgn kira.........
hahahahahahahahaha

merah mewakili aku sebab aku suka kaler merah dan pink mewakili aimi sebab dia sgt ladies. haha.
dan satu benda lagi yg buat aku teringat perihal mandi ni ialah capital A for my AYAH.ayah selalu pesan jgn mandi lepas pukul sepuluh malam, tak elok katanya. dan aku adik beradik dah terbiasa dgn status beliau yg satu itu. memang takkan ada sapa pun yg berani lepas pukul sepuluh bila dok kat umah ni. pernah jugak curi2 mandi masa aku kerja dekat GIANT dulu sementara nak tunggu keputusan SPM. kerja sementara. kalau kena shift petang memang pukul 10.30 baru sampai rumah sebab punchcard pukul 10. curi2 mandi tak berani nak menyiram banyak2. haha
tapi bila dah merantau atau balik rumah sewa masing2, nasihat tu dilupakan, akulah salah seorangnya. tak kenang budi punya anak. huhu.
ampun ayah, bukan mau durhaka tapi terpaksa. nak segarkan minda teruskan mentelaah. (kononnya)  

No comments: