Sunday 4 December 2011

benda free,semua sedap

ahaks ahaks !!
yeahhhh !!!
ok2 cool down shakirah. i'm telling you what, satu percutian (even kna dgar ceramah) yg tersangat lahh best. dimana? GLORY BEACH RESORT. dekat port dickson,negeri sembilan. tak expect langsong at first tu akan pi tempat secantik itu. mulanya geng aku lima org akan join, tp last minutes sorang tak dapat join. tapi tak apa, masalah kita tak jangka rite. even sedih tapi aku tak salahkan dia. 
let's get started with GBR. i mean glory beach resort. even the place is not kind of perfect, tp berpuas hati and thanx GOD sebab diberi peluang untuk join trip tu. bila dah sampai PD,memang kena lalu kawasan resort yg mostly sgt cantik. tp GBR tak kurang hebatnya walaupun pantainya x berapa nak bersih and takdak org mandi pun. bertolak dari kolej pukul 12pm dan sampai dekat GBR pukul dua lebih jugak laa.
ada sikit taklimat oleh penyelaras sebelum kami diberi kunci apartment. baca, APARTMENT. bukan bilik ok. satu apartment yang ada tiga bilik untuk empat orang. awesome ! memang riuh apartment tu jadinya. 
ni view kat lobi.

 lebih kurang mcm ni la view dlm apartment. x sempat nak ambik oroginal gmbaq.yg ni from Mr. GOOGLE





that's it, buktinya memang kami menginap disni :p
baru ja masuk apartment tu tak sampai berapa minit, baju si anak2 dara sudah bergantungan di setiap sudut yang ada. bilik yg asalnya cuma diletak dua katil, dpt kat kami tiga katil jadinya. ohh, memang tak boleh harap. ehh lupa nak bagitau sapa geng aku yg join dgn aku ke seminar ini. mereka adalah fina,aimi dan suha. petang tu free. hari pertama kan, time management agak teruk. turun utk dinner then naik apartment baru masing2 sibuk nak mandi n nak solat magrib lagi, terjerit terpekik terlolong panggil org macam jauh sebatu dah jadi perkara biasa bilamana kaki dijejakkan dlm apartment tu. ahaxs !
 sempat berposing sebelum turun for ceramah even dh lambat tu :D

slot pertama malam tu kami jadi antara yg lambat sampai. ahahahahh !! tp nasib baik penceramah belum sampai. sehinggakan di ugut kena berlari ke pantai dan patah balik kalau ada lg yg lmbat. great :D

sehabis saja slot tu, free time. dah boleh balik apartment n rest2. duduk depan TV layan drama yg tah apa2. bukan nak layan sgt pun, saja nak menghabiskan masa sembang2. drama yg xtau  pucuk pangkal ceritanya,tp kami boleh tergelak terbahak2. well.. ahaks !! then, pukul 12 semua dah layu bergerak masuk bilik nak tidoq. tinggal aimi ja yang baru nak solat isyak. dh disuruh solat awai2 tp dia xmau dengaq, ketegaq. then kena solat sorg2 tau pulak takut. ahahahahahh ! besoknya bangun breakfast,and ada ceramah sampai 4.30pm. petang tu kami free. jalan2 pantai.mulanya nak mandi kolam tp terpaksa batalkn sebb kolam ramai org and bercampur segala bangsa,euuwww geli plak nk berenang dlm pool tu. *errr
jadual mcm biasa,dinner then smbung lg satu slot. haa,lupa nk mentioned td yg ada seorg penceramah yg awesome. En Asmadi Bakar. ceramah dia utk 2 slot sgt meninggalkan kesan kat aku. aku yg sbelum ni tak pernah minat pun nak business2 ni tp after heard ceramah from him aku jd sgt teruja plus semangat nak build up business one day. insha-ALLAH, xdak apa yg mustahil rite? :) and you all know what, kami jumpak sharnaaz. ouh sgt hensem. alaa, yg jd hero cita ungunya cinta tu. tp yg sedihnya gmbaq ada dlm handphone kwn and lupa nak bluetooth. dia sgt sporting. tp no wonder la artis kan, mesti kna jaga reputasi dpn peminat. ahaks !
haa malamnya tu jalan2 kat pantai,rasa sangat tenang,nyaman. subhanallah. aku berdiri kat tepi pantai (even air dia kotor) and aku rasakan yg aku ada kat dlm laut yg sgt cantik. menjerit. serius hlg tension. dekat pukul 12 baru balik apartment. then bersihkan diri,solat and tidur.
1 Dec. program yg sma. bermula dgn breakfast and ending dgn tidur. tp petang tu lg sekali jln2 pantai,niat di hati nak tengok view matahari terbenam. sangat cantik. even tak sempat tnggu sebb hujan tp puas hati sgt dapat tengok real matahari yg hampir terbenam. cantik ! banyak gila gambaq yg di snap. malamnya tidur agak lambat, hampir pukul dua pagi and yang amazingnyaa aimi dah siap solat isyak ! ahahahahh. tau pun dia. makan2 megi, minum2 kopi yg rasanya sgt pelik. fun !then tidoq, NYENYAK!









byk actually gmbaq yg di snap tp x larat laa nk upload semua.<yg kononnya npk mcm candid tu lakonan semata2 ahahahh>

ouhh lupa pulak nak bagitau, aku amik satu tugas utk create lirik lagu utk majlis pnutup. actualy kena denda sebab xdpt tick. helloo, bkn aku sorg kna denda ok. ketua yg iktiraf diri sendiri is Aufa Bisyarah yg sebutan "r" nya sgt unik. oppsss !! rmai yg kena tp entah kenapa aku volunteer nak create lirik even apartment-mates aku x stuju. ktanya malas. xpa,aku buat sorg pun xpa. and that's it, DONE ! ada video sebenaqnya performance tu tp malas laa nak upload sebab rapper yg MAHAL diimport. hehe

majlis penutup today, 2 Dec 2011 mcm biasa jgk ada slot n last2 baru persembahan. tp pagi2 tu kami sempat pi mandi kolam. xdak sapa2 lagi, seronok ok ! boleh berenang sesuka hati and air dia kami yg rasmi selepas di cuci mlmnya dgn bahan chemical apa tah. ahaks ! then naik siap2 utk turun ke bilik ceramah.

terasa sgt bangga bila org nyanyi lagu yg aku cipta. rentaknya memg sedia ada cuma liriknya aku gubah. baca, aku gubah. ada part rapping lagu tu, and rapper nya kawan kami rashid seorg budak surau. awesome! dia sahut cabaran even jenuh jugak la nak pujuk dia. sebbnya dia salah sorg dr dua org budk laki yg kena denda. katanya first time dia nyanyi rap. bhahahahahh !!nak xnak terpaksa la kn.xkan pmpuan plak nk jd rapper. x salah tp *err

my future company,one day. doakan ! :)
 









 yg kiri itu rapper kami ,Rashid :) ~ yg kanannya comel + hensem (??) tu Aufa nmanya, mereka berdua disenangi semua org



itulah antara beberapa gambaq yg di snap. byk lagi, tp x mampu nk upload semua, mau meletop lappy ni. haha
 
memg dpt tepukan gemuruh. habis ja persembahan tu, the end of the program.
lunch then bertolak balik dlm keadaan hujan lebat. tidoq ja dalam bus sebab penat sgt. fina turun kat melaka central then terus ambik tiket utk balik batu pahat. berpisah kat situ.aku pun turun MC tp utk balik rumah aimi. suha keseorangan balik kolej. berpisah. malamnya jam 9.30pm aku bertolak balik penang. walaupun sedih tp happy. home sweet home. yaabedaabeduuuu !!! =)

nota lutut: merancang sesuatu yg berfaedah utk cuti semester kali ni :)

No comments: